Ašarojančios akys – ne vienintelis alerginio konjunktyvito požymis

Šiltuoju metų laiku, kai žydi įvairūs augalai, nemažą dalį žmonių gali pradėti varginti alergijos simptomai, pavyzdžiui, ašarojančios akys. Kodėl šios būklės svarbu neignoruoti?

Vilniaus „Kardiolitos klinikų“ gydytoja oftalmologė dr. Donata Montvilaitė atkreipia dėmesį, kad ašarojančios akys – tai tik vienas iš alerginio konjunktyvito požymių. Dažniausiai kartu pasireiškia ir kiti nusiskundimai, tokie kaip akių niežulys, nedidelis paraudimas, vokų pabrinkimas, negausus vandeningai gleivinis sekretas akių skliaute, deginimo jausmas, perštėjimas ar šviesos baimė.

Alerginis konjunktyvitas – tai organizmo gynybinė reakcija, kylanti dėl imuninės sistemos sutrikimo. Visgi, patiems pacientams neretai sunku suprasti, kodėl pasireiškia šie simptomai, todėl akių alergiją jie klaidingai sau diagnozuoja net sirgdami kitos kilmės akių uždegimu.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad nemalonūs alerginio konjunktyvito simptomai gali sukelti daug diskomforto, o negydomos ir neprižiūrimos akių būklės – komplikuotis. Nors ir retais atvejais, bet sergantiems pacientams gali prasidėti keratitas (ragenos uždegimas), kuris komplikuojasi į dar rimtesnį akių uždegimą – keratokonjunktyvitą, turintį pavojingesnes, ilgalaikes pasekmes.

Norint užkirsti kelią alergijai ir ją kontroliuoti, reikalingas diagnozės patvirtinimas. Jeigu akių alergijos simptomai yra tik pradiniai ir paciento nevargina, gali pagelbėti ir šeimos gydytojas, tačiau kai simptomai labai ūmūs arba paskirtas gydymas nėra veiksmingas, padėtų vizitas pas savo gydytoją oftalmologą.

Registracija:
www.kardiolitosklinikos.lt