Vilniaus „Kardiolitos klinikose“ atliekamos adenoidų ir tonzilių šalinimo operacijos vaikams

Adenoidai – imuninis audinys, esantis nosiaryklėje, kuris padeda kovoti su mikroorganizmais. Nors šio audinio nauda nenuginčijama, visgi, kartais adenoidai gali sukelti ir didelės žalos.

Vilniaus „Kardiolitos klinikose“, esančiose P. Baublio g. 2, dėl vaikų tonzilių ir adenoidų susirgimų bei, prireikus, operacijų, konsultuoja gydytojai otorinolaringologai Stanislovas Ambrasas, Edita Samackaitė ir Vaiva Mickevičienė.

Gydytojas S. Ambrasas atkreipia dėmesį, kad visi žmonės gimsta turėdami šį audinį, o iki 3 metų amžiaus adenoidai yra ypač funkciškai svarbūs. Tiesa, 5–7 metų amžiaus jų dydis ir funkcija mažėja, kol paauglystėje visai išnyksta.

Problemų dėl adenoidų gali kilti, kai nuolat stimuliuojami virusų, jie pradeda didėti ir blokuoti oro srautą per nosį, tada vaikui tampa sunku kvėpuoti, gali atsirasti knarkimas bei kvėpavimo pauzės nakties metu.

Be to, kartais adenoidai aplimpa plonu bakterijų sluoksniu, taip susiformuoja lėtinis infekcijos šaltinis, nosis būna nuolat užgulusi, sloga užsitęsia labai ilgai ar net tampa nuolatinė. Neretai adenoidai skatina ir ausų ligų atsiradimą: ūminį pūlingą uždegimą ar suprastėjusią klausą.

Atsižvelgiant į pobūdį, liga gydoma nosies plovimu, antibakteriniais preparatais ar purškiamais hormoniniais vaistais į nosį, o kai šios priemonės nepadeda – taikomas operacinis gydymas.

Adenoidų šalinimo operacija yra pakankamai gerai toleruojama, šiais laikais atliekama tik bendroje nejautroje – kai vaikas miega visos procedūros metu. Pati operacija trunka iki 30 min. ir tos pačios dienos vakare pacientas yra išleidžiamas namo. Po jos, siekiant sklandaus gijimo, reikia gerti pakankamai skysčių, 2 sav. apriboti fizinį krūvį ir 10 d. nelankyti darželio ar mokyklos.