Kai surakina skausmas: kaip gydoma radikulopatija

Radikulopatija, plačiau žinoma kaip radikulitas, yra nugaros smegenų nervų šaknelių pažeidimas, dažniausiai pasireiškiantis skausmu, jutimo sutrikimais, rečiau – raumenų jėgos sumažėjimu ar netekimu. Dažniausiai pacientams nustatomos juosmeninės-kryžminės, tačiau pasitaiko ir kaklinės bei krūtininės radikulopatijos.

Anot Vilniaus „Kardiolitos klinikų“ gydytojos neurologės Gintautės Lizaitienės, priklausomai nuo lygio, kuriame pažeista viena ar kelios šaknelės, vienas iš pagrindinių radikulopatijos simptomų yra skausmas, kuris gali pasireikšti:

• pakaušio ir kaklo srityse, plisti į rankas;
  • krūtininėje nugaros dalyje ir plisti palei šonkaulių lanką į krūtinės priekinę dalį;
  • nugaros dalyje ir plisti į tarpvietę, kirkšnis ar kojas.

Dažniausia šios ligos priežastis – nervų šaknelių suspaudimas dėl tarpslankstelinio disko išvaržos arba degeneracinės spondilozės, tačiau jos atsiradimą gali lemti ir infekcijos, traumos, uždegimai, navikiniai susirgimai ir kraujagyslių ligos.

Ligai diagnozuoti reikalinga išsami anamnezė, bendra paciento apžiūra, kurios metu įvertinama, ar nėra traumos požymių ir bėrimų, bei neurologinis įvertinimas. Visgi, būna atvejų, kai liga nepasiduoda konservatyviam gydymui – tada pasitelkiami diagnostiniai vizualiniai tyrimai, tokie kaip kompiuterinė tomografija ir magnetinio rezonanso tomografijos tyrimas.

Maždaug pusė sergančiųjų pasveiksta per 1-2 sav., laikantis ramybės režimo, vengiant provokuojančių judesių, ir, prireikus, vartojant nesteroidinius vaistus nuo uždegimo, o iki 90 proc. atvejų išsisprendžia per 6-12 sav.

Daliai pacientų radikulopatijos simptomai regresuoja gydantis namuose pagal gydytojo nurodymus, tačiau simptomams išliekant, itin svarbus yra pakartotinis vizitas pas gydytoją. Tuo metu į artimiausią gydymo įstaigą verta kreiptis iškart, jeigu pacientui pasireiškė karščiavimas, naktinis prakaitavimas, stiprus nugaros skausmas, svorio kritimas ir kt.

Anot gydytojos neurologės, nesiimant jokių veiksmų, skausmas, odos nejautrumas, aptirpimas, negrįžtamas raumenų silpnumas ir funkcijos sutrikimas gali ne tik išlikti, bet ir progresuoti.

Registracija:
www.kardiolitosklinikos.lt